I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, December 19, 2011

Menikmati raja segala buah..yummm2 ! !

Assalamualaikum

sebelum saya memulakan cerita hari ni.... saya nak berpantun sikit nie.. :) 

Indah berbalam si awan petang,
berarak di celah pepohon ara;
pemanis kalam selamat datang,
awal bismillah pembuka bicara.
ALHAMDULILLAH

Hari yang memenatkan tetapi pada masa yang sama sangat menyeronokkan..
my BONDA ajak pergi makan buah durian dan makan buah rambutan di rumah kawan...yummmm2
sedap sangat2. makan sampai puas...
alhamdulillah rezeki hari nie... bersyukur sangat2. 

walaupun muka terbakar ni sebab terpaksa tolong orang sambut buah rambutan di bawah dan kerengga pon apa lagi buat kerja dengan baik dengan menyerang dn mgigit2 ..adoiii
tapi aku tetap sabar menuggu buah rambutan yang merah2 ... wahh.. 
dan tidak sabar untuk makan..  itu WAJIB tu.. 
makan yang penting..




msa sibuk pgt buah rambutan yang terjatuh tu aku terjumpa buah durian..waduh2
sedapnya bau.. terus layan buah durian..kesian rambutan tu.
terus di simpan. NIKMAT sangat2.. tapi x boleh bawa balik.. berat. x larat. rumah kawan tu dalam kebun n jauh sangat. meredah semak lgi.. yg dapat d bawa balik rambutan jak.. 





ha... ini lah hasilnya.. xsabo2 nk makan ni... :)

pada masa yang sama aku ada lawat kambing2 peliharaan kawan aku ni.. comei2 semuanya.
yang unik tentang kambing ni... kmabing2 ni makan apa2 jak yang d bagi. kata kawan aku rambutan pon kmbing tu makan... wahh dengan biji2 sekali d mkn tu..



tgkk..hehe kambing ni makan jak. tapi rasa  geli sikit la. sbb kambing ni menjilat jari org..aduhhh  mngada2 gak gmbing ni..hehehe. nasib baik x boleh keluarkn kambing ni..klau la boleh dah aku naik atas dia..hehe..




ini lah antara rambutan yang dapat d jolok dan d kutip..hahaha..
banyak sgt2.. sambil kutip2 buah rambutan tu sempat gak la makan2.. penuh d tangan n penuh gak d mulut ..hahah
 x boleh lepas.. makan jak. 

apa pon sgt mnyeronokkan dan dapat mngeratkn hubungan silaturrahim gan BONDA and gan kawan2.. 



No comments:

Post a Comment